سرقت از خوابگاه دختران با ترفند آب‌میوه نذری

زن جوانی که به عنوان مهمان وارد یک خوابگاه خودگردان شده بود، پس از سرقت اموال چهار تن از ساکنان یک اتاق شش ‌نفره به ارزش حدود پنج میلیون تومان، متواری شد.



 ایسنا نوشت:

چهار تن از دانشجویان یک خوابگاه خودگردان در تهران صبح روز شنبه 12 دی‌ ماه امسال متوجه سرقت اموالشان از جمله یک دستگاه لپ‌تاپ، یک کیف زنانه، یک سکه بهار آزادی، 100 هزار تومان وجه نقد، کارت عابربانک، یک دستگاه فلش و مدارک شناسایی خود شدند. این در حالی بود که کیف‌زنانه به سرقت رفته حاوی یک چک حامل به مبلغ دو میلیون تومان، دو دوربین عکاسی و مقداری طلا همچنین یک کارت عابربانک حاوی 600 هزار تومان پول بود که مالباخته پس از مراجعه به بانک متوجه شده که موجودی حساب وی به حساب دیگری منتقل شده است. 

مالباختگان درباره جزییات این حادثه اظهار کردند که چند ماه پیش زن جوانی که خود را «نگار» معرفی کرده بود، به عنوان میهمان وارد اتاق آن‌ها شد و پس از ترک خوابگاه، دو روز پیش از حادثه مجددا به اتاق آن‌ها مراجعه کرد. وی به اعضای اتاق اظهار کرد که دو سال است ازدواج کرده و شوهرش به نام «علی» یک باستان‌شناس بوده و بیماری کلیه دارد که چند وقت پیش یک کلیه به او پیوند زدند، اما شوهرش عمل کلیه را پس زده و هم اکنون در بیمارستان میلاد بستری است.

بنا به گفته مالباختگان، حدود ساعت 11 شب حادثه «نگار» به بهانه گرفتن پول از یکی از آشنایان همسرش، به بیرون خوابگاه رفت و زمانی که بازگشت، یک پارچ آب‌میوه که عنوان می‌کرد نذری است را به همراه داشت. «نگار» با طرح این موضوع که برای سلامتی شوهرش این آب‌میوه را نذر امام رضا (ع)کرده است، آب‌میوه را که تلخ مزه بود را به اعضای اتاق تعارف کرد و زمانی که آن‌ها علت تلخی آب‌میوه را جویا ‌شدند، وی عنوان کرد که تلخی آن به دلیل مزه گریپ‌فروت است.

 اعضای اتاق پس از خوردن آب‌میوه بیهوش شدند و زمانی که به هوش آمدند متوجه سرقت اموال خود توسط «نگار» که متواری شده بود، شدند و موضوع را به پلیس اطلاع دادند. همچنین برخی از اعضای واحدهای دیگر این خوابگاه «نگار» را در شب حادثه مشاهده کرده بودند که در حال ریختن موادی در داخل پارچ آبمیوه بوده، زمانی که آن‌ها جویای ماده موردنظر شده بودند، وی عنوان کرد که به خاطر تلخ بودن آب‌میوه، شکر به داخل آن اضافه می‌کند.

پرونده این سرقت از سوی پلیس آگاهی در دست بررسی است و پس از گذشته یک‌ هفته از وقوع این سرقت، متهم اصلی پرونده همچنان فراری است

چرا انسانها همدیگر را می‌بوسند؟

هنوز پاسخی قطعی برای این سؤال که آیا بوسیدن پدیده‌ای غریزی است یا اکتسابی، وجود ندارد. بوسیدن پدیده‌ای است انسانی که اما فقط در بین ۹۰ درصد مردم دنیا رواج دارد.


بوسیدن پدیده‌ای انسانی است، ولی آیا رواج آن مربوط به غرایز انسانی می‌شود یا اینکه باید به آن به عنوان پدیده‌ای فرهنگی نگریست؟ این سؤالی است که هنوز دانشمندان پاسخی قطعی برای آن نیافته‌اند.

بیش از صد سال است که دانشمندان در صدد یافتن علت رواج بوسه در میان انسانها هستند. زیگموند فروید، روانکاو اتریشی، بر این عقیده بود که بوسیدن غریزه‌ای انسانی است و این غریزه از بدو تولد در انسان وجود دارد. به عقیده او بوسه ریشه در نیاز نوزاد به مکیدن شیر از پستان مادر دارد. ولی هنگامی که ایوان پاولوف، فیزیولوژیست و پزشک روس، در سال ۱۹۰۰ در آزمایش معروف سگ و صدای زنگ نشان داد که آب دهن سگ می‌تواند با صدای زنگی که برای او تبدیل به علامت غذا شده، راه بیفتد، بسیاری از روان‌شناسان به این نتیجه رسیدند که رفتار انسان نیز نه بر غریزه که بر آموزه‌های او مبتنی است. این دسته از روان‌شناسان بر این باورند که انسان کنترل کامل بر غرایز خود دارد و بوسه را نشانه ابراز عشق می‌دانند که با آگاهی صورت می‌گیرد.

گروه دیگری از دانشمندان بر این نظرند که انسان فقط قادر است برخی از رفتارهای غریزی خود را تغییر دهد. آنان بوسیدن را جزو رفتارهای غریزی‌‌ای می‌دانند که قابل کنترل است. به عقیده آنان این نظریه پاسخ این سؤال را نیز در بر دارد که اگر بوسیدن پدیده‌ای غریزی و مادرزاد است، پس چرا در بین ۱۰ درصد مردم دنیا از نظر فرهنگی مردود است.

۶۵۰ میلیون انسان با بوسیدن بیگانه هستند
در فرهنگ ۶۵۰ میلیون انسان، بوسیدن عملی چندش‌آور و حتی وحشیانه است. در سفرنامه یک مردم‌شناس فرانسوی در سال ۱۸۹۷ آمده که در بین چینی‌ها بوسیدن حتی می‌توانست نشانه آدمخواری تلقی شود. در همان زمان دانشمندی دانمارکی نیز مشاهده کرده بود که در برخی قبایل فنلاندی یک زوج هیچ‌گاه یکدیگر را نمی‌‌بوسیدند. امروزه ۱۰ درصد مردم دنیا بوسیدن را عملی زشت می‌دانند. برای نمونه در مغولستان پدران برای ابراز محبت به پسران‌شان، به جای بوسیدن آنان سرشان را بو می‌کنند.

برخی نظریات بیولوژیک پیرامون بوسه
در سال ۱۹۶۰ جانورشناس انگلیسی، دزموند موریس، این نظریه را مطرح کرد که بوسیدن از رسمی می‌آید که در گذشته در میان نیاکان بشر وجود داشته و به کودکان از طریق دهان به دهان غذا می‌داده‌اند. موریس می‌گوید، این عمل هنوز هم در بین شامپانزه‌ها رایج است. اینکه بشر از طریق دهان به دهان هم تغذیه می‌کرده، در نوشته‌های یونان باستان نیز آمده است. طبق مشاهدات و گزارش‌های یک محقق اتریشی این رسم امروزه هم در برخی قبایل آفریقایی رواج دارد.

ادامه مطلب ...

فروش گسترده و آزادانه فیلمهای مستهجن در پیاده روها!!

به نقل از شفاف، با گشت وگذاری در خیابانهای تهران، به راحتی متوجه حضور دست فروشان و بساط اندازهایی می شویم که در کنار فروشنگان مایحتاج زندگی ! به گفته خودشان اقلام فرهنگی ! عرضه میکنند .

اما در پس پرده چیز دیگری است .فروش فیلمهای ایرانی که وارد شبکه نمایش خانگی شده اند یک روی قضیه است اما متاسفانه غفلت نهاد های نظارتی، موجبات فروش گسترده فیلمهای مستهجن را در پشت این اقلام فرهنگی فراهم کرده است .وظاهرا منبع در آمد اصلی این دستفروشان هم شده است .فقط کافی است سری به این دستفروشان بزنید همه قضایا روشن می شود .

البته این دستفروشان دو دسته هستند :یک دسته cDهای مستهجن را تحت عنوان مجاز وحتی با عکس و پوشش مجاز به مشتریان و خریداران عرضه می کنند .اما یک دسته دیگر هنگامی که فرد مشغول خرید است به راحتی به او پیشنهاد CDمستهجن می دهند و با توجه به عکسهای تحریک کننده ای هم که روی این CDها طراحی شده، سعی می کنند نوجوانان را نسبت به خرید این نوع از فیلمها ترغیب نمایند.

اما نکته قابل تامل اینجاست که این سوداگران در چند قدمی مامورین نیروی انتظامی در حال فروش آزادانه، بدون دغدغه و بدون هیچگونه واهمه ای هستند، اگر چه نیروی انتظامی در گذشته برخوردهایی را با اینگونه افراد سودجو و اعمال مجرمانه این افراد داشته است، اما انتظار می رود با توجه به اینکه نماینگان مجلس شورای اسلامی دیماه گذشته قوانین بسیار سخت ومجازاتهای سنگینی را هم برای این آسیب زنندگان به جامعه تصویب کرده اند در مقابل نیروی انتظامی هم با برخورد جدی وقاطع تری نسبت به این فروشندگان و البته واسطه های اصلی آن داشته باشند .تا شاهد فروش این فیلمهای مستهجن آنهم در انظار عمومی نباشیم .

اما جدای از وضع قوانین متناسب و اعمال آن، نباید از نقش رسانه ها وخانواده ها در آگاه سازی لازم را در این زمینه غافل شویم تا نوجوانان و جوانان از آسیب های اخلاقی اینگونه فیلمها نسبت به خود،خانواده و جامعه آگاه شوند.